09913545658  (۹تا۱۸)۰۲۱۹۱۰۳۵۰۱۴

قوانین سایت

قوانین عمومی

۱- کلیه اصول و رویه‏‌های خاطرات زیبا منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین و بخشنامه های وزارت میراث فرهنگی، صنتیع دستی و گردشگری، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط می باشد.

۲- هرگونه فعالیت در وبسایت خاطرات زیبا از جمله ورود به وب‏‌سایت, ثبت نام و استفاده از حساب کاربری, ثبت و انتشار اقامتگاه جهت اجاره, ثبت درخواست رزرو و یا هرگونه استفاده از وبسایت خاطرات زیبا, به معنای آگاه بودن کاربر از قوانین خاطرات زیبا و نحوه استفاده از سرویس‌‏های آن به معنی پذیرش کامل متن فعلی شرایط و قوانین خاطرات زیبا است.

۳- حق تجدید نظر و به روز رسانی شرایط و قوانین و همچنین عملکرد و محتوی وبسایت و کارمزد خدمات وبسایت, در هر زمان و بدون اطلاع قبلی, به دلایلی همچون بهبود عملکرد, افزودن يک قابليت جديد به خدمات خاطرات زیبا و يا اجرای پيشنهادهای کاربران، برای خاطرات زیبا محفوظ است.

۴- لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج در این صفحه, از تاریخ نشر یا به روزآوری آن, از همان لحظه انتشار, قابل اجرا است و جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.

۵- وب‌سایت خاطرات زیبا به فروش اینترنتی بلیط هواپیما می‌پردازد و در قبال شرایط پرواز، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز مسئولیتی ندارد.

۷- هرگونه استخراج و استفاده از اطلاعات و نتایج جستجوی پروازها در سایت خاطرات زیبا ، شامل نام ایـرلاین‌ها، شماره و نوع و ساعت و قیمت پروازها یا اطلاعات مربوط به مقایسه یا خرید، به هر طریق اعم از استـخراج دستی، ربات، کراولر و غیره، و انتشار آن به هر شکل اعم ارائه روی صفحات وب، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌های موبایلی، رسانه‌های چاپی و دیجیتال و غیره، ممنوع است و پیگرد قانونی را به دنبال خواهد داشت.

لطفا صفحه کنونی وبسایت, به آدرس www.khaterateziba.com/rules را برای مشاهده آخرين نسخه شرایط و قوانین وبسایت خاطرات زیبا, مشاهده کنید.

اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این شرایط و قوانین به کار رفته, دارای معانی مشروح زیر است:

۱- ۱ کاربر: شخصی است که با فناوری ارتباطی به وبسایت خاطرات زیبا متصل و از خدمات نرم افزاری خاطرات زیبا بهرمند می‌شود, شامل میهمان و میزبان. همچنین بازدیدکنندگانی که مراحل ثبت نام را به انجام نرسانده و به عضویت خاطرات زیبا در نیامده اند نیز از لحظه ورود به وب سایت خاطرات زیبا کاربر وبسایت محسوب می شوند.

۱- ۲ میهمان: شخصی است که در وبسایت خاطرات زیبا ثبت‌نام کرده و برای اجاره اقامتگاهی در وبسایت خاطرات زیبا, پیامی مرتبط با رزرو و یا درخواست رزرو ارسال کرده باشد و یا اقامتگاهی را از طریق وبسایت خاطرات زیبا بصورت موقت به اجاره خود درآورده باشد.

۱- ۳ میزبان: شخصی است که در وبسایت خاطرات زیبا, ملک یا املاک متعلق به خود و یا تحت اختیار و کنترل خود را جهت اجاره به کاربران میهمان به خاطرات زیبا معرفی کرده باشد.

۱- ۴ شرکت : ارائه دهندۀ سرویس (خاطرات زیبا)

۱- ۵ اقامتگاه: ملک خصوصی که توسط میزبان یا نماینده ایشان برای اجاره و ارائه خدمات اقامتی به میهمانان و گردشگران, مهیا شده و در سایت خاطرات زیبا ثبت شده باشد.

۱- ۶ حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سرویس خاطرات زیبا در نرم‌افزار خاطرات زیبا ایجاد کرده‌اند.

۱- ۷ اعتبار: مبلغی است که کاربران در کارت اعتباری خود, جهت استفاده از سرویس خاطرات زیبا دارند.

۱- ۸ اجاره بها: نرخ اجاره اقامتگاه که می بایست در ازای اقامت میهمان در اقامتگاه مشخص, توسط میهمان پرداخت گردد.

۱- ۹ محتوی خاطرات زیبا: شامل هرگونه محتوی متنی, تصویری, ویدئویی که خاطرات زیبا از طریق وبسایت, اپلیکیشن, حساب های رسمی شرکت در شبکه های اجتماعی و یا شرکت‌های تبلیغاتی تحت قرارداد خود, منتشر می نماید.

۱- ۱۰ محتوی کاربر: شامل هرگونه محتوی متنی, تصویری, ویدئویی که کاربران خاطرات زیبا در حساب کاربری خود, در نمایه (پروفایل) شخصی خود, یا نمایه (پروفایل) اقامتگاه خود و یا در مکالمات درون سیستمی, در سایت خاطرات زیبا ایجاد, ارسال, آپلود, یا منتشر می نمایند.

۱ -۱۱ رزرو: عبارت است از یک مجوز رسمی که توسط میزبان به میهمان مربوطه اعطا می گردد تا وارد یک اقامتگاه مشخص گردیده و در مدت زمانی مشخص, با تعداد همراهان معین و با شرایطی مطابق با توافق صورت گرفته با میزبان, جهت اقامت موقت خود و همراهان خود مورد استفاده قرار دهد.

۱ -۱۲واچر: یک سند یا تاییدیه رزرو اقامتگاه است. واچر خاطرات زیبا شامل مشخصات اقامتگاه، تاریخ ورود و خروج، نام و شماره تماس مهمان و میزبان است. این مدرک در واقع یک رسید است که نشان می‌دهد مهمان پرداخت را کامل انجام داده است.

ماده ۲- حساب کاربری

۱- ۲- برای بهره مندی کامل از وبسایت همچون رزرو یک اقامتگاه یا اجاره دادن یک اقامتگاه, کاربر می بایست ثبت نام کرده و با ثبت اطلاعات کاربری مشخص شده به عضویت وبسایت درآید. در اینحالت حساب کاربری مختص همان کاربر, جهت اداره امور جاری, در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

۲- ۲- تنها افرادی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در خاطرات زیبا کنند, افراد زیر ۱۸ سال, می بایست تحت نظر والدین یا قیم قانونی خود از وبسایت استفاده کنند. برای ایجاد حساب کاربری مقدماتی, هر کاربر باید نام، نام خانوادگی و شماره همراه خود را در نرم‌افزار خاطرات زیبا ثبت کند.

۳- ۲- کاربر با ثبت نام در خاطرات زیبا می‌پذیرد که قوانین و مقررات خاطرات زیبا را به صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفادۀ کاربران از خاطرات زیبا به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

۴- ۲- کاربر می‌پذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز در سرویس خاطرات زیبا وارد کند. هرگاه کشف گردد که هر یک از اطلاعات درخواستی به غلط ثبت گردیده, شرکت می‌تواند حساب کاربری مربوطه را مسدود کرده و از ارائۀ سرویس به کاربر خودداری کند.

۵- ۲- هر فرد تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان میهمان, میزبان و یا هردو بصورت همزمان در خاطرات زیبا داشته باشد.

۶- ۲- مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در خاطرات زیبا یا سایر خدمات مربوط به خاطرات زیبا انجام می‌شود به عهدۀ کاربر است.

۷- ۲- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ کاربر خواهد بود.

۸- ۲- کاربر حق ندارد حساب کاربری خود را در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی ثالث قرار دهد, یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند. بدیهیست مسئولیت هرگونه نقض قوانین از جانب دارنده حساب کاربری به عهده مالک حساب کاربری خواهد بود.

ماده ۳- استفاده از وبسایت

قوانین عمومی

مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران میهمان و میزبان که ناشی از عدم رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام اقامت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربران) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و خاطرات زیبا هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت, همچنین خاطرات زیبا می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری فرد متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی خاطرات زیبا بعمل آورد.

هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار خاطرات زیبا شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و خاطرات زیبا حق غیر فعال نمودن حساب کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت, و کاربر متعهد می‌شود هیچ‌گاه از سرویس خاطرات زیبا به صورتی که به خاطرات زیبا یا شرکا یا کاربران آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکند.

مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات جاری مرتبط با اجاره اقامتگاه ها, از جمله فراهم آوردن ملزومات ایمنی اقامتگاه, مالیات و عوارض و همچنین کسب مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه مطابق قوانین کشوری و منطقه ای, بر عهده کاربران میزبان است.

اعتبار تمامی میزبانان توسط خاطرات زیبا بررسی و مدارک مورد نیاز از ایشان اخذ می‌شود و میزبان مسئولیت‌ کامل خدمات اقامت در اقامتگاه خود همچون کیفیت اقامت، اجاره بها، خدمات ارائه شده, محتوای نمایه اقامتگاه و غیرو را به عهده می گیرد.

کاربر مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود است و مسئولیت تمامی فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود کاربر انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربر است.

کاربر می پذیرد, هرگونه تخطی از قوانین وبسایت توسط سایر کاربران را جهت رسیدگی به خاطرات زیبا گزارش کند. همچنین کاربر می پذیرد در صورت وقوع هرگونه حادثه و جرم با اهمیت در ارتباط با یک رزرو, مورد را به نزدیکترین ایستگاه پلیس اطلاع دهد.

۱-۳- کاربر میهمان

۱-۱-۳- کاربر میهمان متعهد به رعایت همۀ قوانین اخلاقی, شرعی و عرفی جمهوری اسلامی ایران در طی استفاده از خدمات خاطرات زیبا است. با استفاده از سرویس خاطرات زیبا کاربر می‌پذیرد که از خدمات خاطرات زیبا برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست را به اقامتگاه منتقل کند,نگهداری کند و یا استفاده نماید.

۲-۱-۳- کاربر می‌پذیرد که خاطرات زیبا ارائه کننده خدمات اقامت نیست, بلکه ارائه کننده خدمات نرم‌افزاری از طریق وبسایت و اپلیکیشن‌های خاطرات زیباست, که ارتباط مستقیم بین میهمانان و میزبانان را جهت توافق بر انجام یک اقامت کوتاه مدت بصورت الکترونیکی فراهم و تسهیل می‌کند. خاطرات زیبا به هیچ عنوان مالک یا متصدی یا نماینده اقامتگاه‌هایی که در وبسایت توسط کاربران به ثبت رسیده نیست, همچنین دخالتی در آماده سازی, مدیریت و اداره اقامتگاهها ندارد. در سرویس خاطرات زیبا, میهمان مختار است درخواستی برای رزرو یک اقامتگاه ایجاد و برای کاربر میزبان ارسال کند یا خیر, همچنین میزبان مختار است یک درخواست رزرو را بپذیرد یا رد کند، لذا هر رزروی که میهمان و میزبان بر سر آن به توافق می‌رسند باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل بین کاربر میهمان و کاربر میزبان در نظر گرفته شود و خاطرات زیبا هیچ کنترلی بر رفتار هیچ یک از کاربران خود ندارد. لذا مسئولیت خاطرات زیبا محدود است به مهیا کردن وبسایت و اپلیکیشن ها و سرویس‌های نرم افزاری مربوطه و هیچ نوع مسئولیت دیگری را نمی پذیرد.

۳-۱-۳- تمامی خدمات سایت خاطرات زیبا اعم از  درخواست رزرو، پرداخت هزینه رزرو و کلیه اطلاعات اقامتگاه‌ها برای کاربران در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز فعال است و کاربران می توانند امور خود را بصورت آنلاین پیگیری نمایند. پشتیبانی تلفنی همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۲ برای رسیدگی به تمامی درخواست‌ها و مشکلات آماده خدمت‌رسانی است. به علت پاسخگو نبودن اکثر میزبانان اقامتگاه‌ها، پیگیری هر درخواست و مشکلی بین ساعت ۲۲ تا ساعات اداری توسط خاطرات زیبا ثبت می گردد و پیگیری آن به ساعت ۱۰ صبح موکول می‌شود. پس میهمانان موظفند برای جلوگیری هرگونه مشکل احتمالی در ساعات معمول تحویل اقامت، یعنی از ساعت ۱۴ تا ساعت ۲۲ اقدام به ورود به اقامتگاه کنند. طبیعی است در صورت رعایت نکردن این موضوع علاوه بر برهم زدن آسایش میزبان و با وجود هرگونه مشکل احتمالی خاطرات زیبا مسوولیتی بر رفع آن ندارد.

۴-۱-۳- خاطرات زیبا همواره در دریافت و تحویل فوری کلیه درخواست‌های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. با وجود این، در صورتی که در خواست رزرو توسط میزبان مربوطه رد شود و یا پاسخی ارسال نگردد حق کنسل کردن آن درخواست و استرداد وجه پیش پرداخت به میهمان/مشتری مربوطه برای خاطرات زیبا محفوظ است, یا اینکه میهمان/مشتری می‏‌تواند اقامتگاه مد نظر را با اقامتگاه‌های دیگری جایگزین کند.

۵-۱-۳- در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج نرخ اجاره بها موجود در سایت خاطرات زیبا، حق بلا اثر نمودن درخواست و رزرو انجام شده توسط مشتری، برای خاطرات زیبا محفوظ است. و چنانچه مبلغی پرداخت شده باشد خاطرات زیبا در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و کاربر با ورود به سایت خاطرات زیبا می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.

۶-۱-۳- کاربران باید هنگام ثبت درخواست رزرو مورد نظر خود، فرم درخواست را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، درخواستهای کاربر قابل پیگیری و پردازش نخواهد بود. درج اطلاعات هویتی, آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است. در صورتی که شبهه ای در صحت این اطلاعات وارد باشد, خاطرات زیبا جهت اطمینان از قطعیت رزرو, می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.

۷-۱-۳- کاربر میهمان متعهد می شود اطلاعات ثبت شده در هنگام رزرو اقامتگاه منطبق با واقعیت باشد بعنوان مثال مشخصات کاربر میهمان صحیح باشد و همچنین تعداد میهمانان ورودی و مقیم در اقامتگاه برابر با تعداد میهمان ثبت شده در درخواست رزرو باشد. درصورت عدم تطبیق اطلاعات ثبت شده با واقعیت, کاربر میزبان مجاز به لغو رزرو بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده برعهدۀ کاربر میهمان است.

۸-۱-۳- کاربر میهمان, تنها می تواند اقامتگاهی را برای اقامت خود و همراهان خود رزرو نماید, رزرو یک اقامتگاه برای فرد دیگر بدون هماهنگی با خاطرات زیبا, خلاف مقررات می باشد.

۹-۱-۳- با توجه به ثبت سیستمی درخواست رزرو، صدور مجدد فاکتور یا تغییر مشخصات آن تنها از طریق تماس مستقیم با ما ممکن بوده و زمانبر می باشد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت درخواست رزرو، نسبت به این مساله دقت لازم را مبذول نمایند.

۱۰-۱-۳- کاربر میهمان می‌پذیرد, درخواست رزروی ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از خدمات خاطرات زیبا را داشته باشد. کاربر میزبان می پذیرد اقامتگاه خود را تنها به منظور به اجاره دادن آن اقامتگاه از طریق خاطرات زیبا ثبت کند. کاربر میهمان اگر پس از ارسال درخواست رزرو و پذیرش درخواست توسط کاربر میزبان، درخواست را لغو کند و کاربر میزبان اگر پس از قبول یک درخواست رزرو، درخواست را لغو کند, شرکت می تواند به دلیل تاثیر این امر بر اعتماد سایر کاربران و مخدوش شدن شهرت و اعتبارکاری خاطرات زیبا، به تشخیص خود جریمه های نقدی یا غیر نقدی به حساب کاربری ایشان اختصاص دهد و حساب کاربری ایشان را تا حل و فصل موضوع به حالت تعلیق درآورد.

۱۱-۱-۳-  کاربر میهمان متعهد به رعایت مقررات اقامتگاه رزرو شده, که در نمایه (پروفایل) اقامتگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است می باشد. در غیر اینصورت کاربر میزبان مجاز به لغو رزرو بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده برعهدۀ کاربر میهمان است.

۱۲-۱-۳-  مسئولیت به همراه داشتن و ارائه مدارک شناسایی کاربر میهمان و همچنین مدارک محرمیت زوجین میهمان در بدو ورود به اقامتگاه با کاربر میهمان است, در صورت بروز هرگونه مشکل در این ارتباط میزبان حق دارد رزرو را لغو نموده و مطابق مقررات لغو رزرو با کاربر میهمان رفتار نماید.

۱۳-۱-۳-  پس از نهایی شدن یک رزرو, در صورتی که میزبان برای تحویل اقامتگاه حاضر نشود, تمامی هزینه های دریافتی به میهمان بازگردانده خواهد شد, و خاطرات زیبا حداکثر تلاش خود را برای یافتن اقامتگاه جایگزین و جلب رضایت میهمان مبذول خواهد داشت. در این ارتباط میزبان مربوطه مسئول هرگونه ضرر و زیان وارده به میهمان بوده و همچنین شرکت می تواند بعلت عدم رعایت مقررات خاطرات زیبا که منجر به بی اعتمادی سایر کاربران و مخدوش شدن شهرت و اعتبارکاری او خواهد شد، به تشخیص خود جریمه های نقدی یا غیر نقدی به حساب کاربری ایشان اختصاص دهد و حساب کاربری ایشان را تا حل و فصل موضوع به حالت تعلیق درآورد.

۱۴-۱-۳-  پس از نهایی شدن یک رزرو, در صورتی که میهمان برای تحویل گرفتن اقامتگاه مراجعه نکند, اقامتگاه همچنان تحت رزرو ایشان باقی خواهد ماند و هزینه های پرداختی رزرو به ایشان مسترد نخواهد شد. در صورت لغو رزرو توسط میهمان, مطابق مقررات لغو رزرو ی که در تاریخ ثبت درخواست رزرو, در نمایه (پروفایل) اقامتگاه در معرض دید میهمانان قرار داده شده است رفتار خواهد شد. کاربر میزبان ملزم به مطالعه و انتخاب مقررات لغو رزرو اقامتگاه خود بوده, کاربر میهمان نیز ملزم به مطالعه مقررات لغو رزرو اقامتگاه مورد نظر خود, پیش از ارسال درخواست رزرو می باشد.

۱۵-۱-۳-  کاربر میهمان می پذیرد, اقامتگاه تحت اجاره را مطابق تاریخ خروج مشخص شده در سند رزرو ترک کرده و تحویل دهد. در صورتی که میهمان بدون رضایت میزبان, بیش از مدت تعیین شده در اقامتگاه مانده و اقامتگاه را تخلیه نکند, میزبان حق دارد به میزان 2 برابر اجاره بهای روزهای مذکور از میهمان مربوطه اخذ نماید, همچنین میزبان حق دارد از روشهای قانونی برای تخلیه اقامتگاه استفاده کند و هرگونه هزینه و ضرر و زیان در این ارتباط می بایست توسط میهمان مربوطه اخذ گردد.

۱۶-۱-۳-  کاربر میهمان می پذیرد, اقامتگاه و تمامی متعلقات و تجهیزات موجود در اقامتگاه تحت اجاره خود را پس از اتمام دوره رزرو, با شرایطی که هنگام ورود تحویل گرفته, به میزبان تحویل دهد. میهمان مسئول هرگونه خسارت وارده به اقامتگاه و متعلقات آن که توسط خود میهمان و یا همراهان میهمان ایجاد گردد می باشد. در صورت ادعای قابل اثبات خسارت از جانب میزبان, میهمان مربوطه مسئول پرداخت هزینه جایگزینی مورد صدمه دیده یا مفقود شده می باشد.

۱۷-۱-۳-  در صورتی که میزبان از خدمات عکاسی خاطرات زیبا استفاده کند, عکسهای گرفته شده پس از حک واتر مارک خاطرات زیبا بر روی آن, در نمایه (پروفایل) اقامتگاه مذکور مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مالکیت معنوی تمامی تصاویر گرفته شده متعلق به خاطرات زیبا خواهد بود و میزبان متعهد می شود بدون مجوز رسمی خاطرات زیبا, تصاویر مذکور را در هیچ کجای دیگر مورد استفاده قرار ندهد. همچنین میزبان می پذیرد که, حق استفاده از تصاویر اخذ شده در هرجا و هر زمان برای خاطرات زیبا محفوظ می باشد.

۱۹-۱-۳- برای اقامت بانوان که به‌صورت تنها قصد سفر دارند  با نامه رسمی شرکتها و سازمان‌ها مبنی بر مأموریت و یا شرکت در همایش‌ها، اقامت صورت می‌گیرد.

۲۰-۱-۳- برای کاربران میهمان خردسال و کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال، خاطرات زیبا مطابق قوانین اقامتگاه‌ها عمل خواهد کرد.

۲-۳-کاربر میزبان:

۱-۲-۳- کاربر میزبان, مسئول و متعهد می باشد, که پس از نهایی شدن یک رزرو, اقامتگاه مربوطه را با مشخصات و خدمات تعهد شده در سند رزرو نهایی, در اختیار میهمان مربوطه قرار دهد. در غیراینصورت, مسئولیت جبران خسارات وارده به عهده کاربر میزبان است.

۲-۲-۳- کاربرانی که بعنوان میزبان اقدام به ثبت اقامتگاه می‌نمایند, حتما می‌بایست خود مالک قانونی اقامتگاه باشند و یا اقامتگاه بصورت اجاره بلند مدت در اختیار ایشان قرار داده شده و یا نماینده قانونی مالک برای اجاره ملک باشند که توسط مالک اقامتگاه تعیین شده اند. در هر صورت امر میزبانی و اجاره اقامتگاه در خاطرات زیبا تنها با اطلاع و اجازه صاحب قانونی اقامتگاه مجاز است. مسئولیت هرگونه خلاف, خطا و یا اشتباه صورت گرفته در این ارتباط به عهده کاربر میزبان مربوطه بوده و حق هرگونه پیگیری حقوقی در این ارتباط برای خاطرات زیبا محفوظ است.

۳-۲-۳-  مالکیت مادی و معنوی و همچنین تمامی مسئولیت نمایه اقامتگاه ثبت شده توسط کاربر میزبان, متعلق به ایشان می باشد. در صورتیکه ادعایی مبنی بر مالکیت هر یک از اقامتگاههای ثبت شده به خاطرات زیبا ارسال شود, پس از بررسیهای لازم و تایید مالکیت توسط کارشناسان خاطرات زیبا, مالکیت و مسئولیت نمایه اقامتگاه مذکور, به مالک ملک انتقال خواهد یافت و کاربر ثبت کننده می پذیرد که از تاریخ انتقال, هیچگونه ادعایی در ارتباط با نمایه اقامتگاه انتقال یافته نداشته باشد.

۴-۲-۳-  در مواردی که رزرواسیون یک اقامتگاه در خارج از خاطرات زیبا, توسط مالک به نمایندگان متعددی سپرده شده باشد, مالکیت نمایه اقامتگاه مذکور در خاطرات زیبا, متعلق به اولین نماینده ای خواهد بود که نمایه اقامتگاه را بطور کامل و بی نقص, ثبت و منتشر نماید. تبصره: درصورتی که نماینده ای بتواند اقامتگاهی را بطور معنی داری با نرخ پایین تر و شرایط بهتر از آنچه که در وبسایت ثبت شده عرضه کند. پس از بررسی و تایید کارشناسان خاطرات زیبا, نمایه اقامتگاه مذکور به نماینده دوم انتقال خواهد یافت و نماینده اول می پذیرد که از تاریخ انتقال, هیچگونه ادعایی در ارتباط با نمایه اقامتگاه انتقال یافته نداشته باشد.

۵-۲-۳-  کاربر میزبان می پذیرد, اقامتگاه ثبت شده ایشان, می تواند توسط کارشناسان خاطرات زیبا جهت تایید, مورد بازدید قرار گیرد.

۶-۲-۳-  کاربر میزبان می پذیرد, که ارتباطش با وبسایت خاطرات زیبا, به عضویت ایشان در وبسایت بعنوان یک عضو پیمانکار مستقل محدود می باشد, و هیچگاه این عضویت به معنی کارمندی یا نمایندگی خاطرات زیبا و یا شراکت با خاطرات زیبا نخواهد بود و کاملا بصورت انحصاری برای خود و در جهت منافع خود فعالیت خواهد نمود و نه برای و در جهت منافع خاطرات زیبا. همچنین خاطرات زیبا هیچگونه کنترلی بر اقامتگاه ثبت شده میزبان و یا هرگونه فعالیت خارج از وبسایت میزبان ندارد, و کاربر میزبان بعنوان عضوی از وبسایت خاطرات زیبا, می پذیرد تا هیچگاه عملی انجام ندهد که القا کننده شراکت یا نمایندگی ایشان با خاطرات زیبا باشد(شامل استفاده غیر مجاز از مالکیت فکری وبسایت خاطرات زیبا).

۷-۲-۳-  اشاره به "تایید شده" بودن یا کلمات اینچنینی در نمایه (پروفایل) کاربران وبسایت, تنها نشان می دهد که کاربر مذکور یکی از اطلاعات ثبت شده خود همچون شماره تلفن همراه یا آدرس منزل و غیره, را به تایید رسانده است, و این به معنی تایید همه جانبه کاربر مذکور, قابل اعتماد بودن, امن بودن یا مورد تایید بودن ایشان از جانب خاطرات زیبا نمی باشد. در عوض توصیه می شود تا تمامی اعضا, پیش از تصمیم به رزرو یک اقامتگاه یا پذیرفتن یک درخواست رزرو, ارزیابی لازم از کاربر مورد نظر را به انجام برسانند. خاطرات زیبا هیچگونه مسئولیتی در قبال صدمات یا زیانهای احتمالی به افراد ناشی از تعاملات دو جانبه یا چندجانبه کاربران با یکدیگر را نمی پذیرد.

‌ماده ۴ نرخ ها, هدایا و کارمزدها

۱- ۴- مطابق سیاست‌های کلان کسب و کار خاطرات زیبا و در جهت بسط و گسترش فرهنگ گردشگری و اقامت ساده و ارزان, کلیه اقامتگاه‌های ثبت شده در خاطرات زیبا و میزبانان مربوطه, با توجه به فصل و کشش بازار و مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده, به اعمال نرخ‌های حداقلی و منصفانه دعوت می شوند, ولیکن کلیه نرخ‌های اتاق‌های اقامتگاه‌ها با هماهنگی مدیریت اقامتگاه ثبت شده است. لذا خاطرات زیبا هیچگونه مسئولیتی در ارتباط با نرخ و اجاره بهای تعیین شده توسط مدیریت اقامتگاه ندارد.

۲- ۴- کاربر می‌پذیرد هزینۀ سرویس ارائه شده و اجاره بها یک اقامتگاه مشابه, ممکن است بسته به شرایط از جمله فصل, تعداد نفرات و مدت رزرو, و یا عوامل دیگر متغیر باشد.

۳- ۴- پرداخت هزینۀ سرویس فقط از طریق روش‌هایی که توسط خاطرات زیبا مشخص می‌شود، می تواند صورت گیرد. روش‌هایی همچون پرداخت از طریق درگاههای امن بانکی و یا پرداخت اینترنتی توسط کارت اعتباری خاطرات زیبا و غیره با توجه به تلاش مستمر خاطرات زیبا برای بکار گرفتن آخرین تکنولوژیهای امن پرداخت و تسهیل استفاده از وبسایت برای کاربران, این روشها ممکن است تغییر یابد و یا به روز گردد.

۴- ۴- کاربر میهمان یا میزبان, نمی توانند کل و یا قسمتی از پرداخت و یا دریافت اجاره بها را در خارج از روال تعریف شده وبسایت انجام دهند. هرگونه پیشنهاد پرداخت و یا پذیرش پرداخت خارج از رویه های پرداخت تعریف شده در خاطرات زیبا, خلاف مقررات بوده و خاطرات زیبا ضمن محفوظ نگاه داشتن حقوق خود برای اقدامات قانونی, هیچگونه مسئولیتی را در قبال مشکلات بوجود آمده, ناشی از توافقات اینچنینی, نخواهد پذیرفت.

۵- ۴- کاربر میهمان برای تکمیل رزرو اقامتگاه مورد نظر خود, تنها موظف به پرداخت مبلغ درج شده در صورتحساب الکترونیکی صادر شده توسط خاطرات زیبا می باشد و مطالبه هرگونه هزینه دیگر برای اقامت در اقامتگاه مذکور, با شرایط قید شده در سند رزرو, از جانب کاربر میزبان خلاف مقررات است.

۶- ۴- دو بند فوق مربوط به هزینه های اجاره اقامتگاه بوده و در صورت درخواست خدمات دیگری همچون: سرویس حمل و نقل, سرو غذا (صبحانه/نهار/شام/ چای/قهوه/میوه/ غیره ...), گشتهای محلی و یا سایر خدمات ارائه شده توسط میزبان, هزینه آن بصورت مجزا و مطابق توافق میزبان و میهمان محاسبه شده و مستقیما به میزبان پرداخت می گردد و خاطرات زیبا هیچگونه مسئولیتی در قبال هرگونه شکایت یا نارضایتی طرفین نخواهد داشت.

۷- ۴- کاربر می‌پذیرد که باید هزینۀ اقامت را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه خاطرات زیبا جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل وقوع مشکلی در برنامه خاطرات زیبا یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق وبسایت فراهم نشود میهمان همچنان موظف به پرداخت هزینه اقامت خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی میهمان با شرکت خاطرات زیبا, یا روش‌های دیگر صورت پذیرد. در صورتی که میهمان به هر دلیلی از جمله مشکلات اپلیکیشن پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد هزینه رزرو را به روشهای قانونی از میهمان دریافت نماید.

۸- ۴- کاربر میزبان می پذیرد, پس از دریافت درخواست رزرو یک میهمان, می بایست در مدت تعیین شده به درخواست پاسخ دهد, در صورت رد درخواست و یا عدم پاسخ به موقع, درخواست رزرو مذکور لغو گردیده و در صورت دریافت مبلغ پیش پرداخت، به کاربر میهمان بازگردانده خواهد شد. کل هزینه رزرو, در هنگام نهایی کردن رزرو از میهمان دریافت خواهد شد و در مهلت زمانی تعریف شده در مقررات پرداخت, به میزبان مربوطه پرداخت خواهد گردید.

۹- ۴- کاربران میهمان و میزبان می پذیرند که در صورتی که یک رزرو, پیش و یا پس از تاریخ ورود مشخص شده در سند رزرو نهایی, توسط کاربر میهمان لغو گردد, خاطرات زیبا می تواند مطابق مقررات لغو رزرو اقامتگاه مذکور که توسط میزبان برای تاریخ رزرو مورد نظر تعیین گردیده, مبلغ بازپرداخت را مشخص و به میهمان مربوطه پرداخت نماید.

۱۰- ۴- در صورتی که یک رزرو قطعی شده, توسط میزبان مربوطه لغو گردد, تمامی هزینه های دریافت شده به میهمان بازگردانده خواهد شد, همچنین میزبان مربوطه و خاطرات زیبا موظف اند تا جایگزین هایی را به میهمان مذکور پیشنهاد نماید. در صورتی که یکی از اقامتگاههای پیشنهاد شده مورد پذیرش میهمان مذکور قرار گیرد, روال معمول درخواست و پذیرش رزرو مطابق رویه جاری خاطرات زیبا برای آن پیگیری خواهد گردید.

۱۱- ۴- در صورت رد یک درخواست رزرو و یا لغو یک رزرو قطعی شده توسط کاربر میزبان, جریمه هایی از جانب خاطرات زیبا برای میزبان و اقامتگاه مذکور در نظر گرفته خواهد شد, جریمه هایی از قبیل درج اتوماتیک یک نظر در نمایه (پروفایل) میزبان و اقامتگاه مبنی بر لغو یک رزرو, غیر فعال کردن تقویم اقامتگاه در تاریخ های لغو شده, اعمال جریمه های نقدی و غیره میزبان مربوطه پیش از اعمال لغو یک رزرو, از جریمه های احتمالی باخبر خواهد گردید.

۱۲- ۴- در وضعیتی که یک رزرو, بنا به شرایط حادث شده همچون قوه قهریه و یا به دلایلی که از کنترل طرفین خارج باشد, توسط خاطرات زیبا لغو گردد, تمامی هزینه های دریافتی بازپرداخت گردیده و هر دو طرف رزرو لغو شده, از دلایل امر باخبر خواهند گردید. در این شرایط میهمان, میزبان و خاطرات زیبا هیچگونه مسئولیتی بابت لغو رزرو حادث شده به عهده نخواهند داشت.

۱۳- ۴- مبلغ کارمزد خاطرات زیبا, به فراخور نوع ارتباط با مهمان متفاوت است، چنانچه حق اشتراک پرداخت شده باشد، کارمزد دریافت نمی شود، و بدون پرداخت حق اشتراک کارمزد مصوب از میهمان دریافت می شود و کارمزد مربوط به کارمندان سازمان های طرف قرارداد خاطرات زیبا بر اساس قرارداد ما بین سازمان مربوطه و خاطرات زیبا محاسبه می گردد.تا پیش از شروع فرایند درخواست رزرو, خاطرات زیبا هیچگونه کارمزدی از کاربران دریافت نمی کند.

۱۴- ۴- در صورت اعمال هرگونه تغییر در رزرو جاری به درخواست کاربر, مسئولیت پرداخت هرگونه هزینه که در نتیجه اصلاحات اعمال شده در رزرو ایجاد می گردد به عهده میهمان یا میزبان مربوطه خواهد بود. شایان ذکر است, هرگونه تغییر در رزرو جاری, تنها از طریق تماس با ما قابل انجام می باشد.

۱۵- ۴- خاطرات زیبا ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر ارائه کند که با وارد کردن این کدها در برنامه، درصدی از هزینه جاری یا بعدی ایشان کاسته یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در خاطرات زیبا شارژ شود. کاربر می‌پذیرد که اجازۀ انتقال یا فروش کد ها را به افراد دیگر ندارد. همچنین کاربر مجاز نیست این کدها را به صورت عمومی منتشر کند (حتی اگر خاطرات زیبا در فضاهای عمومی این کد ها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه خاطرات زیبا رسماَ این اجازه را به آنها داده باشد.

۱۶- ۴- کاربر می‌پذیرد اعتباری که بصورت هدیه کسب کرده و در حساب کاربری کاربر مشخص گردیده, فقط برای استفاده از خدمات خاطرات زیبا قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.

۱۷- ۴- کاربر می‌پذیرد, اعتبار هدیه و یا کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه اقامت به او اعطا می‌شود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که خاطرات زیبا برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربران دریافت نمی‌کند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.

‌ماده ۵- مسئولیت خاطرات زیبا

۱- ۵- خاطرات زیبا تمام تلاش خود را جهت ارائه خدمات آنلاین به کاربران خود, در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز به انجام می رساند, اما با توجه به اختلالات غیر قابل پیش بینی که می‌تواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد, تضمین صد در صدی نسبت به اجرا برنامه بصورت دائمی و بر روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن‌همراه و …) نخواهد داد.

۲- ۵- خاطرات زیبا با تمام امکانات خود از جمله واحدهای خدمات مشتریان، واحد صدای مشتریان و از طریق میانجیگری, تمامی تلاش خود را جهت جلب رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفاده از خدمات خاطرات زیبا بین کاربران و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها مبذول خواهد داشت.

۳- ۵- پس از نهایی شدن یک رزرو مابین کاربر میهمان و کاربر میزبان, سند الکترونیکی رزرو مذکور حاوی اطلاعاتی همچون مشخصات فردی میهمان و میزبان, تعداد میهمانان, تاریخ شروع و اتمام رزرو, شماره های تماس, آدرس دقیق اقامتگاه, صورتحساب کامل رزرو و غیره ... به حساب کاربری و آدرس ایمیل میهمان و میزبان مربوطه ارسال خواهد گردید. این سند مرجع رفتار متقابل کاربران میهمان و میزبان بهنگام تحویل اقامتگاه و در دوره اقامت بوده و هرگونه اختلاف در این ارتباط با مراجعه به سند مذکور و همچنین اطلاعات و توافقات مکتوب همچون نمایه (پروفایل) ثبت شده اقامتگاه قابل رسیدگی و حل و فصل خواهد بود. تمامی مراحل رزرو و مستندات رزرو قطعی, در سایت خاطرات زیبا آرشیو می شود و در صورت نیاز قابل رجوع خواهد بود.

۴- ۵- خاطرات زیبا با استفاده از نظارت‌ مستمر و همچنین برنامه های انگیزشی و آموزشی, تلاش می‌کند انگیزه های لازم را برای ارائه خدمات با کیفیت نزد کاربران میزبان فراهم آورد تا تجربه ای خاطره انگیز برای کاربران میهمان خلق شده و حداکثر رضایت ایشان حاصل گردد.

۵- ۵- تمامی اطلاعات کاربر بعنوان اطلاعات محرمانه نزد خاطرات زیبا محافظت شده و به جز مواردی که در نمایه (پروفایل) کاربری در معرض دید سایر کاربران قرار می گیرد, دسترسی به آنها توسط اشخاص ثالث ممنوع می باشد, مگر برابر تصمیم مقام صالح و مطابق قوانین جاری کشور.

۶- ۶- جهت اطلاع بیشتر کاربران با نحوه و شرایط ارائۀ خدمات آنلاین خاطرات زیبا ، همۀ اطلاعات و راهنمایی های مورد نیاز کاربران, در وبسایت قرار داده شده است و اشخاص می‌توانند با مراجعه به قسمت های مذکور و مطالعۀ آنها کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات خاطرات زیبا آشنا شوند. همچنین همکاران ما در تماس با ما, پاسخگوی هر گونه ابهام و سؤال کاربران هستند.

۷- ۵- کسب و کار خاطرات زیبا از هرنوع بازخورد از جانب کاربران و بازدیدکنندگان خود استقبال می کند و کاربران را به ارسال بازخورد, نقد و نظر در مورد وبسایت, خدمات ارائه شده و فضای فراهم شده تشویق می نماید. کاربران می توانند از قسمت تماس با ما و یا دیگر مسیرهای تعبیه شده برای ارتباط با خاطرات زیبا و انتقال بازخورد خود استفاده کنند. خاطرات زیبا خود را متعد به بررسی بازخوردهای ارسالی کاربران و اجرای پیشنهادات و رفع مشکلات احتمالی می داند. کاربر می پذیرد, که با ارسال بازخورد به خاطرات زیبا, تمامی حقوق قانونی مطلب ارسالی نیز به خاطرات زیبا منتقل می گردد.

‌ماده ۶ مسئولیت کاربران

۱- ۶- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران میهمان و میزبان که ناشی از عدم رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام اقامت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربران) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و خاطرات زیبا هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت, همچنین خاطرات زیبا می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری فرد متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی خاطرات زیبا بعمل آورد.

۲- ۶- هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار خاطرات زیبا شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و خاطرات زیبا حق غیر فعال نمودن حساب کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت, و کاربر متعهد می‌شود هیچ‌گاه از سرویس خاطرات زیبا به صورتی که به خاطرات زیبا یا شرکا یا کاربران آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکند.

۳- ۶- مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات جاری مرتبط با اجاره اقامتگاه ها, از جمله فراهم آوردن ملزومات ایمنی اقامتگاه, مالیات و عوارض و همچنین کسب مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه مطابق قوانین کشوری و منطقه ای, بر عهده کاربران میزبان است.

۴- ۶- اعتبار تمامی میزبانان توسط خاطرات زیبا بررسی و مدارک مورد نیاز از ایشان اخذ می‌شود و میزبان مسئولیت‌ کامل خدمات اقامت در اقامتگاه خود همچون کیفیت اقامت، اجاره بها، خدمات ارائه شده, محتوای نمایه اقامتگاه و غیرو را به عهده می گیرد.

۵- ۶- کاربر مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود است و مسئولیت تمامی فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود کاربر انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربر است.

۶- ۶- کاربر می پذیرد, هرگونه تخطی از قوانین وبسایت توسط سایر کاربران را جهت رسیدگی به خاطرات زیبا گزارش کند. همچنین کاربر می پذیرد در صورت وقوع هرگونه حادثه و جرم با اهمیت در ارتباط با یک رزرو, مورد را به نزدیکترین ایستگاه پلیس اطلاع دهد.

ماده ۷- شرایط و ضوابط عمومی رزرو و خرید بلیط هواپیما

۷-۱- شرایط و ضوابط رزرو و خرید چارتر

۷-۲- قوانین عمومی مربوط به کنسلی بلیط پرواز داخلی

۷-۳- قوانین کنسلی بلیط رفت و برگشت داخلی

ماده ۸- قوانین و شرایط خرید بلیط خارجی (لطفا با دقت کامل ملاحظه فرمایید)

۸-۱- شرایط ویزا و اقامت

·         بدون ویزا بودن کشورها به این معنی است که مسافران برای حضور در آن کشور احتیاج به ویزا ندارند ؛ اما گاهی برای پرواز و رسیدن به یک کشور بدون ویزا ، نیاز به یک یا چند ویزا دارید. به عبارت دیگر برای پرواز به بعضی از کشورهای آمریکا و اقیانوسیه ، باید از چند کشور بگذرید و در آنها توقف داشته باشید، که بدون داشتن ویزای این کشورها ، سفرتان امکان‌پذیر نیست. بنابراین همیشه سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان به معنی نیاز نداشتن به ویزا و سفر بی‌دردسر نیست و باید حتماً از قبل دربارۀ سفر به کشور مقصدتان تحقیق کنید.

·         در صورتی که هنوز ویزای خود را از سفارت دریافت نکرده اید، حداکثر تا 10 روز قبل از زمان پرواز اطلاعات ویزای خود را جهت درج در بلیط به کارشناسان ما در پشتیبانی خاطرات زیبا اطلاع دهید چرا که در صورت آماده نشدن ویزا از طرف سفارت، خاطرات زیبا مسولیتی در قبال بلیط خریداری شده ندارد و این بلیط مشمول قوانین کنسلی می‌شود. قبل از خرید بلیط هواپیمای خارجی در کشورهای نیازمند به ویزا، به تاریخ شروع ویزا، تاریخ انقضای ویزا، و حداکثر زمان ممکن برای اقامت تعیین شده توسط سفارت مندرج در ویزا را توجه کنید. پیش‌آمدن هرگونه مشکل ناشی از موارد ذکر شده برعهده‌ی مسافر می‌باشد.

·         ورود به اکثر کشورها نیازمند ویزا است. قبل از خرید بلیط، شرایط ویزای کشور مقصد و کشورهای ترانزیت (کشورهایی که در فرودگاهشان توقف دارید)‌ را چک کنید و در صورت پیدا نکردن اطلاعات کافی، با پشتیبانی خاطرات زیبا تماس بگیرید. توجه داشته باشید که ترانزیت در اغلب کشور ها اعم ازکشورهای آسیایی و اروپایی و امریکایی تا 8 ساعت متعارف و قابل قبول از طرف شرکتهای هواپیمایی مختلف می‌باشد، درغیر این ‌صورت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نیاز و یا عدم نیاز به ویزای ترانریت با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

·         درصورت ترانزیت در کشور اروپایی (تحت شنگن) و بیشتر نیازمند ویزای شنگن خواهید بود.

·         با ویزای توریستی شنگن، ورود باید از همان کشوری باشد که ویزای توریستی را از سفارت آن کشور گرفته‌اید.

·         در صورت داشتن ویزای شنگن 1 بار ورود, اجازه خروج از شنگن و ورود مجدد را ندارید.

·         برای پرواز با هواپیمایی چین جنوبی (سیزد) یا China Southern ، در تمامی مسیرها مسافر نیازمند اخذ ویزای چین می‌باشد. به عبارت دیگر در صورت پرواز با این ایرلاین برای مقاصد غیر از کشور چین نیز، مسافر نیازمند اخذ ویزای ترانزیتی می‌باشد، همچنین به اطلاع می رساند تمام پرواز های این ایرلاین در شهر ارومچی یک توقف جهت سوخت گیری دارد.

·         مسافرینی که قصد سفر به کشور عمان (شهر مسقط) را دارند ، می‌بایست حتما حداقل مبلغ 300 دلار امریکا یا معادل آن به ريال عمان به همراه داشته باشند همچنین مسافرین می‌بایست بلیط برگشت به همراه داشته باشند و در صورت نداشتن بلیط برگشت از پذیرش و سوار شدن مسافر ممانعت به عمل خواهد آمد.

·         مسیر بلاروس و قزاقستان با هواپیمایی ایرفلوت نیازمند ویزای روسیه می‌باشد اگر بلیط یک طرفه است ویزای یک طرفه و اگر 2 طرفه است ویزای 2 بار ورود نیازمند است.

·         هواپیمایی تای ایرویز در مسیر کره جنوبی (سئول) با یک توقف در هنگ کنگ انجام می‌شود که نیازمند به ویزای هنگ کنگ و یا پاسپورت کره یا پاسپورت امریکا می‌باشد.

·         شهرهای امریکای جنوبی و آفریقا در صورتی که یک ترانزیت در رفت و یک ترانزیت در برگشت در حوزه شنگن داشته باشد نیازمند ویزای ترانزیت شنگن 2 بار ورود یا مولتی می‌باشد و در صورتی که 2 ترانزیت در رفت و 2 ترانزیت در برگشت دارد کلا نیازمند ویزای شنگن مولتی می‌باشد.

·         بر اساس قوانین موجود، صدور بلیط در مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان، هند، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیط توسط این افراد، تمام مسئولیت‌های بعدی، بر عهده‌ی خریدار بلیط خواهد بو

۸-۲- مقررات مربوط به کنسلی بلیط پرواز خارجی

·         در خواست کنسلی بلیط های سیستمی از طرف مسافر، مطابق قوانین مندرج در بلیط و اعلامی از طرف ایرلاین مربوطه می‌باشد. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه کنسلی و مبلغ کارمزد انتقال وجه از مبلغ پرداخت شده توسط مسافر کسر شده و باقیمانده مبلغ ، به‌طور آنلاین به حساب مسافر برمی‌گردد. این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست.مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت کاری) می‌باشد

·         نوع هواپیما بر اساس اعلام ایرلاین‌ها و چارترکنندگان در هنگام خرید و بلیط صادر شده مشخص می‌باشد. هر نوع تغییر در نوع هواپیما بر عهدۀ شرکت هواپیمایی برگزارکنندۀ پرواز است و خاطرات زیبا در این مورد مسئولیتی ندارد.

·         در صورتی که مسافر قصد خرید بلیط در 2 پرواز متوالی را دارد می بایست هنگام خرید حداقل ۳ ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت نرسیدن به پرواز دوم برعهده مسافر می‌باشد و خاطرات زیبا هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت. کنسل شدن بلیط دوم با مسافر می‌باشد.

·         خاطرات زیبا می‌تواند در استرداد پرواز خارجی به ازای هر بلیط مبلغی به عنوان کارمزد خدمات دریافت کند.

۳-۸- احراز هویت

در صورتی که خرید بلیط پرواز خارجی، از سمت خاطرات زیبا نیاز به بررسی بیشتر جهت حفظ امنیت خریدهای انجام شده را داشته باشد، خاطرات زیبا نسبت به اخذ اطلاعات از کاربر جهت احراز هویت اقدام خواهد نمود. در صورت عدم احراز هویت کاربر، خاطرات زیبا این اختیار را خواهد داشت تا نسبت به تعلیق ارائه خدمات و انسداد حساب کاربری اقدام نماید. در صورت عدم احراز هویت ظرف 2 ساعت از تاریخ خرید کاربر، علی بابا اقدام به انسداد حساب کاربری خواهد نمود و هیچگونه مسئولیتی در خصوص خسارات ناشی از آن برعهده نخواهد داشت.

ماده ۹- شرایط صدور بلیط

·         برای پروازهای خارجی داشتن حداقل 6 ماه (180 روز کامل) اعتبار پاسپورت ، برای خروج از کشور در تمامی مسیرها الزامی است.

·         مسافر می بایست سفر خود را به ترتیب از اولین مسیرهای موجود در بلیط خود انجام دهد، در غیر این صورت الباقی مسیرها به صورت خودکار از سمت شرکت هواپیمایی باطل می گردد و امکان استفاده ی بخشی از بلیط نیز میسر نمی‌باشد.

·         تغییر اسم مسافر امکان پذیر نیست، بنابراین در وارد کردن اطلاعات‌تان دقت کنید. در غیر این صورت، جریمه‌ی کنسلی لحاظ خواهد شد. (در صورت بروز مشکل با واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید)

·         مسافرینی که دارای پاسپورت دو کشور مختلف هستند ، در صورتی که نام و نام خانوادگی شان در دو پاسپورت متفاوت باشد ، می‌بایست هنگام صدور بلیط هر دو نام خود را به ترتیب وارد نمایند بدین معنی که ابتدا نام فارسی سپس نام انگلیسی و در مورد نام خانوادگی هم بدین صورت می‌باشد.

·         امکان رزرو آنلاین برای ارایه به سفارت وجود ندارد، لطفا در صورت نیاز با همکاران ما در دفاتر حضوری تماس بگیرید.

·         به منظور جا نماندن از پرواز، به مسافت فرودگاه و ترمینال‌های ورودی و خروجی توجه کنید.

·         سن فرزندتان را هنگام خرید بلیط رفت و برگشت، با شرایط و قوانین خرید بلیط کودک (2 تا 12 سال) یا نوزاد (بدو تولد تا 2 سال) مطابقت دهید.

·         حضور مسافران پروازهای خارجی حداقل 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامی است.

·         پیش از خرید بلیط تاریخ بلیط خود را با تاریخ ویزا انطباق دهید. مسئولیت مغایرت تاریخ آن ها به عهده مسافر می‌باشد.

·         صدور بلیط یک طرفه به مقصد ارجان (قبرس شمالی) و بلگراد (صربستان) برای دارندگان گذرنامه ایرانی ممنوع می‌باشد.

·         مسافرینی که قصد سفر به کشورهای آسیایی و خاورمیانه دارند نمی‌توانند با ایرلاین هایی که ترانزیت در اروپا دارند پرواز انجام دهند. (مانند تهران استانبول با هواپیمایی ایژین و توقف در آتن) مسافرینی که با پاسپورت ایرانی قصد سفر به کشور صربستان را دارند نیازمند ویزای این کشور می باشند.

·         مسافرینی که قصد سفر به کشور گرجستان (تفلیس) را دارند، چنانچه بلیط رفت با هواپیما تهیه نموده اند ،حتما میبایست بلیط برگشت هوایی با ماکزیمم 45 روز به همراه داشته باشند، در غیر اینصورت از پذیرش مسافر در فرودگاه ممانعت به عمل خواهد آمد. ضمنا توجه داشته باشید داشتن مدارک کامل جهت سوار شدن به پرواز الزامی می باشد، ممکن است هنگام پذیرش مسافر واچر هتل، بیمه مسافرتی مرتبط با سفر و داشتن هزینه ی کافی متناسب با روزهای اقامت توسط مسئول پرواز چک شود. در صورت نقص مدارک، خاطرات زیبا هیچ گونه مسئولیتی را به عهده نمیگیرد.

·         دارندگان گذرنامه های ترکمنستان ، ایران ، عراق ، سوریه ، بنگلادش ، پاکستان ، ساحل عاج ، کامرون ، ویتنام ، هندوستان ، سومالی ، گینه ، غنا که به عنوان توریست قصد سفر به شهر ارجان (ECN) در قبرس شمالی توسط تمامی ایرلاین ها را دارند ، باید در فرودگاه مبدا مدارک ذیل را به همراه داشته باشند در غیر اینصورت از پذیرش آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد:

۱. بلیط رفت و برگشت

۲.رزرواسیون هتل

۳.مبلغ 40 پوند نقدی به ازای هر روز مدت اقامت

با توجه به انجام مصاحبه در بدو ورود توسط کشور پلیس مهاجرت قبرس ، احتمال عدم پذیرش در مرز حتی در صورت تکمیل مدارک وجود دارد.

نکته مهم در این مورد این است که در صورت صدور بلیط یک طرفه مدارک معتبر در این خصوص از جمله اقامت ، ویزای دانشجویی یا کار جهت ارائه به ایرلاین می‌بایست در اختیار خاطرات زیبا قرار گیرد.

·         مسافرینی که قصد سفر به کشورهای آسیایی و خاورمیانه (غیر حوزه شنگن) دارند، نمی توانند با ایرلاین هایی که ترانزیت در اروپا (کشورهای حوزه شنگن) دارند، پرواز انجام دهند. (مانند تهران – استانبول با هواپیمایی آلیتالیا توقف در رم)

·         مسافرینی که قصد توقف در شهر ترانزیت و میان مسیر را دارند، می‌بایست زمان توقف خود را بیش از 24 ساعت انتخاب نمایند. در صورتی که ساعت توقف خود را 24 ساعت و یاکمتر انتخاب کنند ، قوانین ترانزیت حاکم است و تحویل دادن و یا ندادن بار در میان مسیر با تصمیم ایرلاین مربوطه می‌باشد.(مثال : مسافری که پرواز تهران امستردام با هواپیمایی ترکیش دارد و قصد توقف در شهر ترکیه دارد می‌بایست ساعت توقف خود را بیش از 24 ساعت انتخاب کند اگر ساعت توقف کمتر از 24 ساعت باشد، قوانین ترانزیت حاکم است و بار تحویل داده نمی‌شود)

·         مسافرینی که قصد خرید بلیط رفت و برگشت به کشورهای غیر از حوزه شنگن دارند نمی‌توانند ترانزیت در حوزه شنگن داشته باشند.

·         صدور پرواز یک طرفه تنها زمانی امکان پذیر است که یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

۱.اقامت دایم یا موقت کشور مقصد

۲.ویزای بلندمدت با شرایط تاریخ انقضای بیش از یک‌سال (برای مثال ویزای دانشجویی)

۳.داشتن بلیط ادامه‌ی مسیر

·         با توجه به مشکلاتی که اخیراً هنگام پذیرش مسافرین در زمان ورود به فرودگاههای کشور روسیه پیش آمده ، لذا جهت صدور بلیط به نکات ذیل توجه فرمائید:

۱.طبق قوانین روسیه، صدور ویزا برای شهروندان دیگر کشورها به معنای ایجاد حق برای آنان جهت ورود به خاک روسیه نیست و روسیه این حق را برای خود محفوظ می دارد تا مانع از ورود آن دسته از افرادی شود که یا مدارک ناقصی دارند و یا مظنون به استفاده از خاک روسیه جهت مهاجرت هستند.

۲.مدارکی که در فرودگاه بازرسی و کنترل می شوند عبارتند از : گذرنامه معتبر ، روادید معتبر ، رزرو هتل به تعداد روزهای روادید و بلیط برگشت می باشد.

۳.چنانچه افرادی بعد از دریافت روادید ، بلیط برگشت و یا رزرو هتل خود را کنسل نمایند، حتی با داشتن روادید امکان ورود به روسیه را نخواهند داشت و دیپورت خواهند شد.

۴.شهروندان ایرانی از تردد به مناطق شمالی و جنوبی روسیه که شائبه خروج غیرقانونی آنان از مرزهای روسیه وجود دارد ، خودداری نمایند.

۵.مسافران مجاز به جابجایی بیش از 10 هزار دلار یا یورو به هنگام ورود و خروج نمی باشند.

ماده ۱۰- شرایط قرارداد:

·         در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهده‌ی کاربران خواهد بود.

·         ساعت تحویل اتاق های هتل به هنگام ورود ساعت 14 بعدظهر و تخلیه ساعت12 ظهر بوده که گردشگر موظف به رعایت آن می باشد ، در صورت تاخیر در تحویل اتاق پرداخت هزینه مازاد هتل بر عهده گردشگران است. ضمناً ساعت ورود و خروج هتل با توجه به قوانین هتل داری کشور مقصد می باشد و کارگزار موظف است این قوانین را برای مقاصد مختلف به اطلاع مسافر برساند

·         در اتاقهای دوتخته، تخت سوم از نوع سفری بوده که موقتا" در اتاق دو تخته گذاشته می شود.

·         تبصره اول: در صورتی که مسافر درخواست یک اتاق دو تخته برای 2 مسافر کمتر از 12 سال و یا 1 مسافر بزرگسال و یک مسافر زیر 12سال نماید مطابق قوانین هتل هر دو نفر به نرخ بزرگسال محاسبه می شود.

·         درهر اتاق دو تخته حداکثر 3 نفر بزرگسال (یک نفر با تخت سفری) و یک کودک زیر 5 سال بدون تخت اجازه اقامت خواهند داشت و در صورت درخواست مسافر برای رزرو اتاق کانکشن، سوئیت و یا هر نوع دیگری از اتاق که امکان اقامت بیش از 3 نفر را داشته باشد مسافر موظف به پرداخت هزینه مازاد خواهد بود.

·         گردشگران انفرادی به هنگام ثبت نام مشمول مقررات و نرخ استفاده از اتاق یک تخته می باشند که در صورت تحویل اتاق زودتر از موعد مقرر توسط گردشگر هیچ مبلغی به گردشگر مسترد نخواهد شد .

·         در خصوص امور مربوط به پروازهای هوایی با توجه به مقررات حمل و نقل هوایی که درتاریخ 12 اکتبر 1939 در قانون ورشو که به امضاء دولت ایران رسیده است و نیز اصلاحیه پیمان مزبور که در تاریخ 28 سپتامبر 1995در لاهه تصویب گردیده و همچنین مقررات مربوط به سازمان هواپیمایی کشوری عمل خواهد شد.

·         در صورتی که گردشگر به هر دلیل برای سایر گردشگران یا سرپرست گروه )راهنمای تور( و یا راهنمایان محلی و کلا کسانیکه در اجرای گشت نقش داشته مزاحمتی ایجاد نماید و یا مرتکب اعمال خلاف شئونات و قوانین جمهوری اسلامی ایران و یا کشور مربوطه گردند، سرپرست گروه موظف است بر حسب مورد تصمیم لازم را در خصوص این گردشگر اخذ نموده و مراتب را جهت ثبت موضوع به کارگزار گزارش نماید.

·         کارگزار در خصوص عدم صدور یا تاخیر در صدور روادید از سوی سفارتخانه ها برای هیچ یک از گردشگران مسئولیت نداشته و چنانچه گردشگران به صورت گروهی ثبت نام نموده و به دلایلی سفارتخانه ها مربوطه از صدور روادید برای هر یک از آنان ممانعت به عمل آورد یا با تاخیر روادید گردشگر از سوی سفارت صادر شود سایر گردشگرانی که ویزای آنها آماده گردیده است می بایست از گشت استفاده نمایند که درصورت اعلام انصراف گردشگری که ویزای آنها اخذ شده میبایست کل هزینه تور را طبق این قرارداد در حق کارگزار پرداخت نمایند.

·         تبصره دوم : در خصوص بستگان درجه یک (پدر، مادر، همسر و فرزندان مجرد) که روادید یکی از آنها توسط سفارت صادر نگردیده یا با تاخیر صادر شده باشد و تقاضای کنسل نمودن تور را داشته باشد میبایست هزینه روادید و دو شب اقامت در هتل به همراه جریمه کامل ابطال بلیط را در حق کارگزار پرداخت نماید و در خصوص افرادی که رابطه نسبیت ندارند و موفق به اخذ ویزا نشده اند یا با تاخیر ویزای آنها صادر شده باشد هزینه تور میبایست از سوی گردشگر در حق کارگزار پرداخت و تسویه کامل شود.

·         در صورت تغییر ساعت پرواز یا هر گونه تغییر در برنامه پروازی و یا ظرفیت پرواز ، روز پرواز ، تغییر و جابه جایی هتل و کلا مشکلاتی که در اجرای گشت حادث گردد و از کنترل کارگزار خارج باشد ،که سبب ابطال و یا تغییر برنامه گشت شود ، مسئولیتی متوجه کارگزار نبوده و گردشگر می بایست مقدمات سفر خود را جهت استفاده از تور با شرایط ایجاد شده فراهم نماید و عازم سفر گردد.

·         در صورتیکه هنگام ابطال تور توسط گردشگر ، روادید گردشگر اخذ شده باشد کارگزار می تواند نسبت به ابطال روادید مربوطه توسط مقامات سفارت صادر کننده روادید اقدام نماید و گردشگر موظف به پرداخت تمام خسارات تور اعم از هزینه ویزا، جریمه و هزینه های کامل بلیط و هتل در حق کارگزار می باشد .همچنین کارگزار می‌تواند درخصوص تورهایی که دارای ویزای یکبار ورود هستند و ویزا صرفا جهت شرکت در تور صادر شده است ( استرالیا و اروپا و...)، پاسپورت مسافر را تا زمان ابطال ویزا نزد خود نگاه دارد و در صورتی که مسافر نیاز فوری به پاسپورت دارد با اعلام مکتوب مبنی بر ابطال ویزا می تواند پاسپورت خود را پس از ابطال ویزا دریافت دارد کارگزار موظف است نسبت به ابطال ویزای مسافر اقدام و پس از آن پاسورت را به مسافر برگرداند و مسافر حق اعتراض را در این خصوص از خود سلب می نماید.

·         در صورت بروز حادثه ای برای گردشگر در طول سفر بر اساس شرایط بیمه حوادث گردشگر تحت پوشش بیمه سفر می باشد و حق استفاده از امکانات بیمه را دارد و در این خصوص کارگزار هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.

·         بیمه مسافرتی برای کلیه افراد بالای60 سال حسب شرایط شرکت بیمه الزامی است ، که هزینه آن مجزا از این قرارداد از گردشگر اخذ می‌گردد.

·         انجام تغییرات لازمه در برنامه مسافرت و مسیر حرکت گشت ها و غیره بر حسب ضرورت تماماً در اختیار کارگزار و شرکت کارگزار خارجی در مقصد می باشد.

·         رعایت شئونات اسلامی در طول سفر از سوی تمام گردشگران الزامی است و همچنین گردشگر موظف به رعایت کلیه مقررات کشور مقصد می باشد لذا عواقب و مسئولیت ارتکاب هرگونه تخلف و تبعات داشتن داروها و یا هر نوع کالای دیگری که احیاناً در کشور مقصد غیر مجاز بوده بر عهده گردشگر است چنانچه از این بابت کارگزار جریمه ای پرداخت نماید می تواند با ارائه مستندات هزینه های انجام شده را از گردشگر مطالبه یا از محل ضمانت نامه گردشگر در این قرارداد برداشت نماید .

·         حفظ اثاثیه و اموال و مدارک شخصی به عهده گردشگر بوده و در صورت سرقت یا مفقود شدن و ... هیچ نوع مسئولیتی متوجه راهنمای تور و یا کارگزار نخواهد بود و گردشگر حق هر گونه اعتراض را در این خصوص از خود سلب می نماید.

·         تبصره سوم: در صورت افزایش و یا تغییر نرخ حاصله در قیمت گشت اعم از افزایش نرخ بلیط، ویزا و سایر خدمات و هتل، گردشگر موظف به پرداخت ما به التفاوت اعلام شده به کارگزار حسب مستندات می باشد در صورت عدم پرداخت مبلغ مابه التفاوت از سوی گردشگر و تسویه آن کارگزار میتواند از تحویل مدارک سفر و ارائه خدمات تا تسویه کامل امتناع نماید .

·         ارائه ضامنتنامه بانکی معتبر بر حسب نیاز تورهایی که احتیاج به معرفی ضامن و یا ارائه ضمانتنامه بانکی معتبر دارد بالاخص در تورهایی که در حوزه شنگن انجام می‌گردد از سوی گردشگر الزامی بوده که میزان ضمانت نامه بانکی بر اساس شرایط فردی گردشگران از سوی کارگزار تعیین میشود که میبایست به کارگزار قبل از سفر و دریافت مدارک تحویل گردد و در صورت درخواست سفارتخانه مربوطه جهت انجام مصاحبه با گردشگر و انگشت نگاری به منظور صدور روادید، گردشگر باید با هماهنگی کارگزار در سفارتخانه ذیربط حضور یافته و در مصاحبه شرکت نماید و در صورت عدم حضور گردشگر و یا عدم ارائه مدارک کافی درخواستی از سوی سفارتخانه که منجر به عدم دریافت روادید گردد گردشگر متعهد به پرداخت تمام هزینه ها اعم از هزینه ویزا و جرایم کامل بلیط و هتل رزرو شده حسب اعلام کارگزار می باشد .

·         تبصره چهارم : در صورتیکه گردشگر از ارائه ضمانت نامه بانکی معتبر با میزان مبلغ درخواستی کارگزار امتناع و خودداری نماید کارگزار نه تنها می تواند از ارائه اصل پاسپورت و مدارک سفر گردشگر خودداری نماید بلکه گردشگر می بایست نسبت به پرداخت تمام هزینه های تور در حق کارگزار اقدام نماید و گردشگر با علم به این موضوع حق هرگونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب می نماید .

·         تبصره پنجم : در صورتیکه گردشگر کلیه مدارک مورد نیاز را به موقع تسلیم و بر اساس ضرورت نیز در وقت مقرر در سفارتخانه مربوطه حاضر و مراحل مختلف مصاحبه را انجام دهد ولی به هر علت، سفارت از صدور روادید وی خودداری نماید مسئولیتی متوجه کارگزار نبوده و گردشگر حق هیچگونه اعتراضی نداشته و کارگزار فقط موظف به استرداد وجه دریافتی پس از کسر 20 % هزینه ریالی تور و همچنین هزینه کامل بلیط صادر شده و کنسلی هتل (No Show) برای یک شب و هزینه ویزا به عنوان هزینه های انجام شده در حق گردشگر خواهد بود.

·         تبصره ششم: هر گردشگر می باید شخصاً به همراه پاسپورت خود پس از بازگشت از سفر بدواً به کارگزار مراجعه و مراتب بازگشت خود را اعلام نماید و سپس جهت دریافت تضمین سپرده شده لازم است با در دست داشتن اصل گذرنامه و تصویر صفحه مربوط به مهر ورود و خروج کشور مقصد مراجعه نماید لذا استرداد ضمانت نامه بانکی به گردشگر مستلزم اجرای کامل شرایط مندرج در این قرارداد می باشد.

·         در صورت اعلام تغییر تاریخ مصاحبه و انگشت نگاری از سوی سفارت مربوطه گردشگر می بایست در تاریخ جدید تعیین شده در سفارت حاضر و نسبت به ارائه مدارک مرتبط و انجام انگشت نگاری اقدام نماید و تغییر تاریخ وقت مصاحبه هیچ مسئولیتی را برای کارگزار ایجاد نمی نماید و دلیلی بر عدم انجام تعهدات قراردادی گردشگر نمی باشد .

·         گردشگر موظف است در ساعات اعلام شده، در برنامه های گشت شرکت نموده و در صورت عدم حضور به موقع به هنگام حرکت گشت، شخصا می بایستی هزینه های مربوطه را جهت پیوستن به گروه و ادامه برنامه گشت پرداخت نماید در غیر این صورت کارگزار هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت که مناط عدم حضور گردشگر در گشت ها گزارش راهنمای تور و یا کارگزار در مقصد می باشد.

·         چنانچه گردشگر ممنوع الخروج باشد و یا در بدو ورود به کشوری مقامات محلی از ورود او به کشور جلوگیری نمایند، گردشگر ملزم به پرداخت تمام هزینه گشت و تور می باشد و کارگزار هیچ مسئولیتی در خصوص ممنوع الخروج بودن یا ممنوع الورود بودن گردشگر ندارد و سر پرست تور فقط جهت بازگشت گردشگر به کشور همکاری می نماید و هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه کارگزار نخواهد بود. اقامت در سالن ترانزیت تا زمان بازگشت و هزینه مربوطه تماماً به عهده گردشگر می باشد.

·         در صورتیکه برنامه ارائه شده توسط کارگزار در طول سفر عینا به اجرا گذاشته نشده، گردشگر مجاز است موارد را با ارائه دلایل مستدل به کارگزار اعلام نموده و پس از تایید دلایل ارائه شده از سوی کارگزار ،کارگزار موظف به جلب رضایت گردشگر می باشد و در صورت بروز اختلاف رای انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران به عنوان داور مرضی الطرفین لازم الاجرا می باشد .

·         چنانچه در برخی مقاصد در بدو ورود گردشگر به فرودگاه کشور مقصد , گذرنامه وی یا سایر مسافران گروه توسط مقامات ذیربط اخذ و نگهداری شود و هنگام مراجعت در فرودگاه به گردشگر عودت داده خواهد شد که در این خصوص هیچ مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود .

·         در صورتیکه در روادید صادره مدت زمان مشخصی جهت اقامت گردشگر پیش بینی شده باشد گردشگر متعهد می‌باشد قبل از اتمام مدت اعتبار ویزا به ایران بازگردد. چنانچه هر یک از مسافران این قرارداد( گردشگر )از بازگشت به کشور در تاریخ از پیش تعیین شده خودداری نمایند براساس این قرارداد گردشگر متعهد به پرداخت خسارت وارده به کارگزار می باشد و کارگزار میتواند خسارت خود را از محل تضمین ودیعه و ضمانت بازگشت که از طرف گردشگرد نزد کارگزار سپرده شده برداشت نماید. چنانچه مبلغ ضمانت یا ودیعه کمتر از میزان خسارت وارده از سوی گردشگر باشد یا گردشگر هیچ ضمانت و سپرده ای را ارائه نداده باشد کارگزار می تواند جهت مطالبه مابه التفاوت میزان خسارت افزایش یافته یا اصل خسارت وارده از طریق مراجع ذیصلاح قضایی اقدام نماید و گردشگر متعهد به پرداخت تمام خسارات در حق کارگزار می باشد .

·         گردشگر متعهد است در طول استفاده از خدمات قید شده در این قرارداد ،کلیه ضوابط اعلام شده از سوی کارگزار را رعایت و در صورت وارد نمودن خسارت به هتل ها، رستوران ها، اماکن و وسائل نقلیه و... شخصا مسئول پرداخت خسارت وارده می باشد و در صورت عدم تامین خسارت وارده، کارگزار مجاز به استفاده از تضمین گردشگر براساس مدارک مستند ارائه شده از سوی شرکت کارگزار خارجی در مقصد می باشد.

·         هر نوع هزینه اضافی هنگام اجرای گشت که در برنامه تور پیش بینی نشده باشد اعم از ورودیه های تور و ... تماما بر عهده گردشگران می باشد که می بایست نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند در غیر این صورت گردشگر هیچ حقی در استفاده از آن برنامه ها را ندارد .

·         در صورت انصراف کتبی گردشگر از همراهی تور تا یک ماه قبل از پرواز معادل 20% قیمت کل تور و از یک ماه تا سه هفته قبل از پرواز معادل 30 % قیمت کل تور و از سه هفته تا72 ساعت قبل از پرواز50 %قیمت کل تور و در کمتر از72 ساعت قبل از پرواز معادل70% قیمت کل تور به عنوان جریمه از کل گشت کسر و مابقی وجوه به گردشگر پرداخت خواهد شد جرایم تعیین شده در این بند در خصوص تورهایی که به صورت غیر چارتر و شناوری از سوی کارگزار اجرا میشود قابل اعمال میباشد و مشمول تورهای چارتر نبوده و گشت های چارتر یا پروازهای چارتر مشمول پرداخت تمام هزینه های گشت طبق این قرارداد می باشد .

·         تبصره هشتم : در صورتیکه گردشگر در روز پرواز اقدام به کنسل نمودن تور بنا به هر دلیلی نماید یا در روز پرواز گردشگر NO SHOW شود هیچ مبلغی از این قرارداد از سوی کارگزار مسترد نمی‌شود و گردشگر می بایست تمام هزینه های تور را طبق این قرارداد در حق کارگزار پرداخت نماید و این قرارداد نبوده و گردشگر با قبول این موضوع حق هرگونه اعتراض و اقامه دعوی جرایم مندرج در این تبصره مشمول جرایم کنسلی بعدی را از خود سلب می نماید.

·         در خصوص ثبت نام گروهی فقط فردی که به نمایندگی از سوی گردشگران اقدام به ثبت نام و عقد قرارداد نموده مجاز به مراجعه به کارگزار جهت پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی می باشد و سایر گردشگران در این خصوص مجاز به مراجعه به کارگزار نمی باشند. کارگزار موظف است تاریخ و شماره انصراف کتبی گردشگر را در دفاتر رسمی خود ثبت و تصویر آن را به گردشگر طرف قرارداد ارائه نماید و مناط اعتباری کنسلی تور، تاریخ ثبت درخواست کنسلی گردشگر در دفتر ثبت کارگزار می باشد در صورت عدم اعلام انصراف کتبی گردشگر کارگزار هیچ مسئولیتی در قبال گردشگر از بابت کنسلی و انصراف از تور ندارد و گردشگر متعهد به استفاده از خدمات تور و پرداخت کامل هزینه های تور در حق کارگزار می باشد و گردشگران این قرارداد با اعطا نمایندگی به خریدار ) نماینده گردشگران ( حق هر گونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب می نمایند.

·         در صورت کنسل نمودن تور یا پروازهای چارتر از طرف گردشگر ، بنا به هر دلیلی یا حادث شدن هر اتفاقی که باشد ، هیچ مبلغی از سوی کارگزار به گردشگر مسترد نمی شود و گردشگر با علم وآگاهی به این بند از قرارداد که گشت و پرواز چارتر می باشد ، این قرارداد را امضاء نموده و حق هرگونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب می نماید.

·         حضور گردشگر در پروازهای خارجی 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامیست. ضمنا تاریخ و ساعت پرواز مندرج در بلیطهای صادر شده از سوی کارگزار ملاک حضور گردشگران در فرودگاه می باشد

·         در صورت تاخیر در صدور ویزای دبی، کارگزار مسئولیتی نداشته و گردشگر می بایست پس از دریافت ویزا مقدمات سفر خود را فراهم نماید و در صورت انصراف از سفر به دلیل تاخیر در صدور ویزا گردشگر باید هزینه ویزا و هزینه کامل بلیط صادره را به همراه هزینه یک شب NOSHOW هتل را در حق کارگزار پرداخت نماید.

·         در صورت رد شدن ویزا از طرف دولت امارات و یا سایر کشورها به هر علت که باشد ، کارگزار در این خصوص مسئولیتی نداشته ولیکن گردشگر ) خریدار ( می بایست هزینه ویزا و هزینه کامل بلیط صادره را با توجه به نوع پرواز و هزینه یک شب NOSHOW هتل را حسب اعلام کارگزار در حق کارگزار پرداخت نماید.

·         در خصوص درخواست ویزای گروهی چین از طرف خریدار در سفرهای اختصاصی، مسئولیت بروز هر گونه اشکال مربوط به ورود و خروج اعضای گروه به عهده گردشگران می باشد.

·         چنانچه صدور ویزا و تحویل گذر نامه در آخرین لحظات زمان شروع سفر توسط سفارتخانه صورت پذیرد کارگزار هیچ مسئولیتی ندارد و گردشگران موظف به شرکت در گشت و استفاده از تور می باشند و در صورت انصراف , گردشگر می بایست کل هزینه تور را در حق کارگزار پرداخت نمایند .

·         نوع ویزا برای گردشگران در مسیر دبی به صورت توریستی می باشد و مدت اقامت این ویزا در امارات حداکثر 14 روز می باشد و گردشگر در صورت توقف اضافی، ضمن پاسخگویی به مقامات مربوطه میبایست جرایم متعلقه را نیز بصورت کامل در حق کارگزار پرداخت و تسویه نماید .

·         در صورتی که درخواست صدور ویزای گردشگر بدون پاسخ بماند و یا رد شود مشمول کنسلی بوده و پرداخت هزینه ویزا و بلیط با توجه به نوع پرواز و یک شب NOSHOW هتل و ... تماماً بر عهده گردشگران می باشد.

·         کارگزار میبایست در صورتیکه روادید دارای شرایط خاصی از جمله مدت اقامت محدود یا مدت زمان معین برای ورود به کشور مقصد از تاریخ صدور روادید باشد را به اطلاع مسافر برساند و تصویر روادید را به تایید نماینده گردشگران رسانده و ضمیمه قرارداد نماید .

·         کارگزار در صورت ابطال پرواز از سوی ایرلاین موضوع این قرارداد هیچ مسئولیتی نداشته ولیکن کارگزار مساعی خود را جهت اعزام گردشگران با اولین پرواز بعدی به کارگرفته لذا تغییرات احتمالی نرخ پرواز مورد نظر با پرواز ابطال شده از سوی کارگزار قابل تعدیل خواهد بود که گردشگر متعهد به پرداخت آن می باشد در صورت عدم تمایل گردشگر به تغییر پرواز کارگزار موظف است وجوه دریافتی این قرارداد را پس از کسر هزینه ویزا و یک شب هزینه هتل به گردشگر مسترد نماید و مسافر با قبول این امر حق هر گونه اعتراض و اقامه دعوی را از خود سلب می نماید .

·         کارگزار متعهد است که خدمات تور مورد توافق را بطور کامل و دقیق انجام داده و در صورت وقوع هرگونه پیشامد غیر منتظره از قبیل جنگ، شورش، شرایط جوی و مشکلاتی که از کنترل کارگزار خارج بوده و سبب ابطال یا تغییر برنامه گشت یا مسافرت شود مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.

·         در صورتیکه گردشگر در خارج از کشور مستقلا و خارج از برنامه گشت ارائه شده در این قرارداد نسبت به خریداری خدمات تورهای اختیاری اقدام و در آن شرکت نماید مسئولیت هزینه های پرداختی و شرایط اجرای تور اختیاری به هر نحوی که باشد تمام بر عهده گردشگر خواهد بود .

·         در خصوص استفاده از تورهای اروپایی در حوزه شینگن از آنجایی که ضوابط و شرایط صدور ویزا از سوی سفارت خانه مربوطه ارائه بلیط کانفرم شده و رزرو نهایی هتل گردشگران می باشد لذا گردشگر )خریدار( با آگاهی کامل از این امر قبول می نماید که کارگزار نسبت به صدور و خرید بلیط و کانفرم نمودن هتل جهت اجرای تور موضوع قرارداد اقدام نماید لذا در صورت عدم صدور روادید یا ریجکت شدن ویزا یا تاخیر در صدور ویزا بنا به هر دلیلی که از سوی سفارت انجام گردد کارگزار نه تنها مسئولیتی نداشته بلکه گردشگران )خریدار( موظف به پرداخت هزینه ویزا، هزینه کامل بلیط و NOSHOW هتل و ... می باشد و گردشگر با امضاء این قرارداد حق هر گونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب می نماید.

·         آژانس متعهد به ارائه خدمات مندرج در این قرارداد به خریداران می باشد لذا در صورت تغییر و یا جابجایی هتل گردشگر در مقصد بعضا به صورت غیرقابل پیش بینی که از سوی کارگزار در مقصد انجام میگردد، در صورتی که گردشگر از خدمات هتل در نظر گرفته شده بجای هتل موضوع قرارداد استفاده و در آنجا اقامت نماید ، استفاده از خدمات هتل جدید به منزله قبولی تغییر هتل در مقصد از سوی گردشگر می باشد و گردشگر حق هر گونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود تحت هر شرایطی از بابت تغییر و جابجایی هتل ساقط می نماید و کارگزار فاقد هرمسئولیتی از باب تغییر هتل می باشد .

·         گردشگر (خریدار ) متعهد است هنگام تحویل مدارک با کارگزار تسویه حساب نماید و در صورت عدم تسویه کامل این قرارداد بنا به هر دلیلی که باشد کارگزار می تواند از تحویل مدارک سفر و روادید گردشگران و پاسپورت خودداری نماید و گردشگر با قبول این موضوع حق هر گونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را تحت هر شرایطی از خود سلب مینماید و مسئولیت کامل خسارت وارده بر عهده گردشگر می باشد .

·         در صورت خرید اشیاء قیمتی ، جواهرات ، عتیقه ، سنگ های قیمتی و ... توسط گردشگر خارج از کشور مسئولیت این امر بر عهده گردشگر بوده و کارگزار و راهنمای تور هیچ مسئولیتی از بابت اصالت یا عدم اصالت اشیاء و لوازم خریداری شده توسط گردشگر را ندارند .

·         در صورتی که گردشگر از خدمات هتل تهیه شده از سوی کارگزار بنا به هر دلیلی استفاده ننماید یا در آن هتل اقامت ننماید کارگزار هیچ مسئولیتی در قبال تهیه هتل جدید برای گردشگر نداشته و ندارد و از این بابت هیچ هزینه یا وجهی به گردشگر مسترد نمی گردد و مسئولیت پرداخت تمام هزینه ها بر عهده گردشگر می باشد و گردشگران با علم به این موضوع حق هرگونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب می نمایند .

·         بار مجاز برای هر نفر طبق مقررات ایرلاین می باشد و در صورت اضافه بار هزینه اضافی در فرودگاه توسط مسافر باید پرداخت گردد .

·         تبصره نهم: در صورتیکه عقد و ارائه قرارداد از درگاه الکترونیکی یا به صورت اینترنتی تنظیم شده باشد اصل قرارداد می بایست با مهر و امضاء کارگزار برای گردشگر ارسال گردد و در صورت امضاء این قرارداد از سوی گردشگر به صورت اینترنتی باشد کلیه مفاد این قرارداد برای گردشگر لازم الاتباع می باشد .

·         منظور از «کارگزار» در تمام محتوای این قرارداد آژانسی است که خریدار(گردشگر) از طریق خاطرات زیبا تور را خریداری می‌کند.

۲-۱۰- قوانین کنسلی تور:

لازم به ذکر است قوانین کنسلی که در ادامه ذکر شده مربوط به قرارداد استاندارد سازمان گردشگری است، ولی شرکت تجربه خاطرات زیبا خود را متعهد می‌داند فراتر از مسئولیت قانونی خود حداکثر همکاری را با مسافر در رستای تحمل حداقل ضرر داشته باشد.

·         در صورت انصراف کتبی گردشگر از همراهی تور تا یک ماه قبل از پرواز معادل 20 % قیمت کل تور و از یک ماه تا سه هفته قبل از پرواز معادل 30 % قیمت کل تور و از سه هفته تا72 ساعت قبل از پرواز50 %قیمت کل تور و در کمتر از72 ساعت قبل از پرواز معادل70% قیمت کل تور به عنوان جریمه از کل گشت کسر و مابقی وجوه به گردشگر پرداخت خواهد شد جرایم تعیین شده در این بند در خصوص تورهایی که به صورت غیر چارتر و شناوری از سوی کارگزار اجرا میشود قابل اعمال میباشد و مشمول تورهای چارتر نبوده و گشت های چارتر یا پروازهای چارتر مشمول پرداخت تمام هزینه های گشت طبق این قرارداد می باشد.

·         در صورتیکه گردشگر در روز پرواز اقدام به کنسل نمودن تور بنا به هر دلیلی نماید یا در روز پرواز گردشگر NO SHOW شود هیچ مبلغی از این قرارداد از سوی کارگزار مسترد نمی‌شود و گردشگر می بایست تمام هزینه های تور را طبق این قرارداد در حق کارگزار پرداخت نماید و این قرارداد نبوده و گردشگر با قبول این موضوع حق هرگونه اعتراض و اقامه دعوی جرایم مندرج در این تبصره مشمول جرایم کنسلی بعدی را از خود سلب می نماید.

·         در خصوص ثبت نام گروهی فقط فردی که به نمایندگی از سوی گردشگران اقدام به ثبت نام و عقد قرارداد نموده مجاز به مراجعه به کارگزار جهت پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی می باشد و سایر گردشگران در این خصوص مجاز به مراجعه به کارگزار نمی باشند. کارگزار موظف است تاریخ و شماره انصراف کتبی گردشگر را در دفاتر رسمی خود ثبت و تصویر آن را به گردشگر طرف قرارداد ارائه نماید و مناط اعتباری کنسلی تور، تاریخ ثبت درخواست کنسلی گردشگر در دفتر ثبت کارگزار می باشد در صورت عدم اعلام انصراف کتبی گردشگر کارگزار هیچ مسئولیتی در قبال گردشگر از بابت کنسلی و انصراف از تور ندارد و گردشگر متعهد به استفاده از خدمات تور و پرداخت کامل هزینه های تور در حق کارگزار می باشد و گردشگران این قرارداد با اعطا نمایندگی به خریدار ( نماینده گردشگران ) حق هر گونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب می نمایند.

·         در صورت کنسل نمودن تور یا پروازهای چارتر از طرف گردشگر ، بنا به هر دلیلی یا حادث شدن هر اتفاقی که باشد ، هیچ مبلغی از سوی کارگزار به گردشگر مسترد نمی شود و گردشگر با علم وآگاهی به این بند از قرارداد که گشت و پرواز چارتر می باشد ، این قرارداد را امضاء نموده و حق هرگونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب می نماید.

·         در خصوص بستگان درجه یک (پدر، مادر، همسر و فرزندان مجرد)که روادید یکی از آنها توسط سفارت صادر نگردیده یا با تاخیر صادر شده باشد و تقاضای کنسل نمودن تور را داشته باشد میبایست هزینه روادید و دو شب اقامت در هتل به همراه جریمه کامل ابطال بلیط را در حق کارگزار پرداخت نماید و در خصوص افرادی که رابطه نسبیت ندارند و موفق به اخذ ویزا نشده اند یا با تاخیر ویزای آنها صادر شده باشد هزینه تور میبایست از سوی گردشگر در حق کارگزار پرداخت و تسویه کامل شود.

·         در صورت تغییر ساعت پرواز یا هر گونه تغییر در برنامه پروازی و یا ظرفیت پرواز ، روز پرواز ، تغییر و جابه جایی هتل و کلا مشکلاتی که در اجرای گشت حادث گردد و از کنترل کارگزار خارج باشد ،که سبب ابطال و یا تغییر برنامه گشت شود ، مسئولیتی متوجه کارگزار نبوده و گردشگر می بایست مقدمات سفر خود را جهت استفاده از تور با شرایط ایجاد شده فراهم نماید و عازم سفر گردد.

·         در صورتیکه هنگام ابطال تور توسط گردشگر ، روادید گردشگر اخذ شده باشد کارگزار می تواند نسبت به ابطال روادید مربوطه توسط مقامات سفارت صادر کننده روادید اقدام نماید و گردشگر موظف به پرداخت تمام خسارات تور اعم از هزینه ویزا، جریمه و هزینه های کامل بلیط و هتل در حق کارگزار می باشد .همچنین کارگزار می‌تواند درخصوص تورهایی که دارای ویزای یکبار ورود هستند و ویزا صرفا جهت شرکت در تور صادر شده است ( استرالیا و اروپا و...)، پاسپورت مسافر را تا زمان ابطال ویزا نزد خود نگاه دارد و در صورتی که مسافر نیاز فوری به پاسپورت دارد با اعلام مکتوب مبنی بر ابطال ویزا می تواند پاسپورت خود را پس از ابطال ویزا دریافت دارد کارگزار موظف است نسبت به ابطال ویزای مسافر اقدام و پس از آن پاسورت را به مسافر برگرداند و مسافر حق اعتراض را در این خصوص از خود سلب می نماید.

·         در صورتیکه گردشگر از ارائه ضمانت نامه بانکی معتبر با میزان مبلغ درخواستی کارگزار امتناع و خودداری نماید کارگزار نه تنها می تواند از ارائه اصل پاسپورت و مدارک سفر گردشگر خودداری نماید بلکه گردشگر می بایست نسبت به پرداخت تمام هزینه های تور در حق کارگزار اقدام نماید و گردشگر با علم به این موضوع حق هرگونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب می نماید.

·         در صورتیکه گردشگر کلیه مدارک مورد نیاز را به موقع تسلیم و بر اساس ضرورت نیز در وقت مقرر در سفارتخانه مربوطه حاضر و مراحل مختلف مصاحبه را انجام دهد ولی به هر علت، سفارت از صدور روادید وی خودداری نماید مسئولیتی متوجه کارگزار نبوده و گردشگر حق هیچگونه اعتراضی نداشته و کارگزار فقط موظف به استرداد وجه دریافتی پس از کسر 20 % هزینه ریالی تور و همچنین هزینه کامل بلیط صادر شده و کنسلی هتل (No Show) برای یک شب و هزینه ویزا به عنوان هزینه های انجام شده در حق گردشگر خواهد بود.

·         چنانچه گردشگر ممنوع الخروج باشد و یا در بدو ورود به کشوری مقامات محلی از ورود او به کشور جلوگیری نمایند، گردشگر ملزم به پرداخت تمام هزینه گشت و تور می باشد و کارگزار هیچ مسئولیتی در خصوص ممنوع الخروج بودن یا ممنوع الورود بودن گردشگر ندارد و سر پرست تور فقط جهت بازگشت گردشگر به کشور همکاری می نماید و هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه کارگزار نخواهد بود. اقامت در سالن ترانزیت تا زمان بازگشت و هزینه مربوطه تماماً به عهده گردشگر می باشد.

·         در صورت رد شدن ویزا از طرف دولت امارات و یا سایر کشورها به هر علت که باشد ، کارگزار در این خصوص مسئولیتی نداشته ولیکن گردشگر ( خریدار )می بایست هزینه ویزا و هزینه کامل بلیط صادره را با توجه به نوع پرواز و هزینه یک شب NOSHOW هتل را حسب اعلام کارگزار در حق کارگزار پرداخت نماید.

·         در خصوص درخواست ویزای گروهی چین از طرف خریدار در سفرهای اختصاصی، مسئولیت بروز هر گونه اشکال مربوط به ورود و خروج اعضای گروه به عهده گردشگران می باشد.

·         چنانچه صدور ویزا و تحویل گذر نامه در آخرین لحظات زمان شروع سفر توسط سفارتخانه صورت پذیرد کارگزار هیچ مسئولیتی ندارد و گردشگران موظف به شرکت در گشت و استفاده از تور می باشند و در صورت انصراف , گردشگر می بایست کل هزینه تور را در حق کارگزار پرداخت نمایند.

·         در صورتی که درخواست صدور ویزای گردشگر بدون پاسخ بماند و یا رد شود مشمول کنسلی بوده و پرداخت هزینه ویزا و بلیط با توجه به نوع پرواز و یک شب NOSHOW هتل و ... تماماً بر عهده گردشگران می باشد.

·         کارگزار میبایست در صورتیکه روادید دارای شرایط خاصی از جمله مدت اقامت محدود یا مدت زمان معین برای ورود به کشور مقصد از تاریخ صدور روادید باشد را به اطلاع مسافر برساند و تصویر روادید را به تایید نماینده گردشگران رسانده و ضمیمه قرارداد نماید.

·         کارگزار در صورت ابطال پرواز از سوی ایرلاین موضوع این قرارداد هیچ مسئولیتی نداشته ولیکن کارگزار مساعی خود را جهت اعزام گردشگران با اولین پرواز بعدی به کارگرفته لذا تغییرات احتمالی نرخ پرواز مورد نظر با پرواز ابطال شده از سوی کارگزار قابل تعدیل خواهد بود که گردشگر متعهد به پرداخت آن می باشد در صورت عدم تمایل گردشگر به تغییر پرواز کارگزار موظف است وجوه دریافتی این قرارداد را پس از کسر هزینه ویزا و یک شب هزینه هتل به گردشگر مسترد نماید و مسافر با قبول این امر حق هر گونه اعتراض و اقامه دعوی را از خود سلب می نماید.

·         در خصوص استفاده از تورهای اروپایی در حوزه شینگن از آنجایی که ضوابط و شرایط صدور ویزا از سوی سفارت خانه مربوطه ارائه بلیط کانفرم شده و رزرو نهایی هتل گردشگران می باشد لذا گردشگر )خریدار( با آگاهی کامل از این امر قبول می نماید که کارگزار نسبت به صدور و خرید بلیط و کانفرم نمودن هتل جهت اجرای تور موضوع قرارداد اقدام نماید لذا در صورت عدم صدور روادید یا ریجکت شدن ویزا یا تاخیر در صدور ویزا بنا به هر دلیلی که از سوی سفارت انجام گردد کارگزار نه تنها مسئولیتی نداشته بلکه گردشگران (خریدار) موظف به پرداخت هزینه ویزا، هزینه کامل بلیط و NOSHOW هتل و ... می باشد و گردشگر با امضاء این قرارداد حق هر گونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب می نماید.

·         منظور از «کارگزار» در تمام محتوای این قرارداد آژانسی است که خریدار(گردشگر) از طریق خاطرات زیبا تور را خریداری می‌کند.